Šta je trap (Vešanje)
Vešanje je jedna od najvažnijih komponenti automobila koja ispravno radi. Mnogi ljudi predpotstavljaju da su konjske snage, obrtni moment, motor i stil automobila najvažniji delovi vozila, ali je vešanje imperativ sigurnog i bezbednog automobila za vozača i ostale učesnike u saobraćaju. Snaga koju motor stvara je u osnovi beskorisna ako vozač ne može da usmeri automobil u željenom smeru. To je razlog zašto se cena popravke vešanja ne uzima u razmatranje. Glavni posao vešanja odnosno trapa na vozilu je sposobnost za kontrolu i stabilnost vozila. Ispravan trap na vozilu osigurava dobru kontrolu i stabilnost vozača i osigurava da vožnja bude glatka i da ne smeta vozaču i putnicima. Putevi kojima vozimo mogu da variraju od mesta do mesta. Možete voziti glatkim putem nekoliko kilometara, a zatim se prebaciti na neravnine sa brojnim rupama. Načini na koji točkovi automobila utuču na put je izuzetno važan.
Koji su znakovi neispravnog trapa vašeg vozila?
Jedan od znakova su neravnomerni gazeci sloj gume. Ako vam je gazište određeno neravnomerno ili s jedne strane, to je obično znak da vešanje više neravnomerno drži vaš automobil. Ovo stvara neravnomernu količinu pritiska na gumama, a pritisak se više ne raspoređuje ravnomerno među četri tačke dodira, što zahteva sanaciju trapa.
Šta uzrokuje kvarove trapa?
Činjenica je da ogibljenje automobila doživljava veliki fizički i mehanički stres tokom vožnje. Loši putevi, ivičnjaci i neadekvatna vožnja automobila dovode do bržeg habanja delova trapa. Putevi kojima vozimo mogu da variraju od mesta do mesta. Možete voziti glatkim putem nekoliko kilometara, a zatim se prebaciti na neravnine sa brojnim rupama. Načini na koji točkovi automobila utuču na put je izuzetno važan za vek delova trapa na vozilu.
Osnove vešanja – trapa
Osnove suspenzije
Sistem vešanja nalazi se uglavnom u šasiji vašeg automobila, negde gde se vaši točkovi spajaju s ostatkom vozila. Vešanje modernog automobila sastoji se od opruga, amortizera, glave upravljača, spona, viljuški ili ramena, jabučastih zglobova tj. kugli, silen blokova i stabilizatora koji zajedno rade kako bi se prilagodili uslova na putu ili voznim površinama, a sve s ciljem smirivanja vožnje.
Ne postoji zadani tip vešanja za sve automobile, ili čak za većinu vozila. Tokom godina, stvoreno je i implementirano nekoliko različitih vrsta sistema vešanja. Vrste vešanja vozila mogu se podeliti u dve široke kategorije, a zatim u nekoliko podkategorija unutar te dve.
Zavisno vešanje
U potpuno zavisnom sistemu vešanja, svaki točak s obe strane osovine čvrsto je povezan s drugim. To znači da će bilo šta na jednom od točkova potencijalno, pa čak i verovatno, uticati i na drugi. Ovo je bila prva vrsta vešanja, a glavna prednost zavisnog vešanja je njegova nosivost. Danas su jedino mesto na kojem ćete naći zavisna vešanja u nekim autobusima, velikim kamionima ili drugim komercijalnim vozilima. Automobili i putnički kamioni gotovo svi imaju nezavisna vešanja različitih vrsta.