Učitavanje

Šta uzrokuje kvarove trapa?

vesanje kugla

Šta uzrokuje kvarove trapa?

 
Činjenica je da ogibljenje automobila doživljava veliki fizički i mehanički stres tokom vožnje. Loši putevi, ivičnjaci i neadekvatna vožnja automobila dovode do bržeg habanja delova trapa. Putevi kojima vozimo mogu da variraju od mesta do mesta. Možete voziti glatkim putem nekoliko kilometara, a zatim se prebaciti na neravnine sa brojnim rupama. Načini na koji točkovi automobila utuču na put je izuzetno važan za vek delova trapa na vozilu.
viljuska spona silen blok

Šta je trap (Vešanje)

 
Vešanje je jedna od najvažnijih komponenti automobila koja ispravno radi. Mnogi ljudi predpotstavljaju da su konjske snage, obrtni moment, motor i stil automobila najvažniji delovi vozila, ali je vešanje imperativ sigurnog i bezbednog automobila za vozača i ostale učesnike u saobraćaju. Snaga koju motor stvara je u osnovi beskorisna ako vozač ne može da usmeri automobil u željenom smeru. to je razlog zašto se cena popravke vešanja ne uzima u razmatranje. Glavni posao vešanja odnosno trapa na vozilu je sposobnost za kontrolu i stabilnost vozila. Ispravan trap na vozilu osigurava dobru kontrolu i stabilnost vozača i osigurava da vožnja bude glatka i da ne smeta vozaču i putnicima. Putevi kojima vozimo mogu da variraju od mesta do mesta. Možete voziti glatkim putem nekoliko kilometara, a zatim se prebaciti na neravnine sa brojnim rupama. Načini na koji točkovi automobila utuču na put je izuzetno važan.
viljuska spona silen blok rame

Koji su znakovi neispravnog trapa vašeg vozila?

Jedan od znakova su neravnomerni gazeci sloj gume. Ako vam je gazište određeno neravnomerno ili s jedne strane, to je obično znak da vešanje više neravnomerno drži vaš automobil. Ovo stvara neravnomernu količinu pritiska na gumama, a pritisak se više ne raspoređuje ravnomerno među četri tačke dodira, što zahteva sanaciju trapa.
trap letva

Osnove vešanja – trapa

Osnove suspenzije

Sistem vešanja nalazi se uglavnom u šasiji vašeg automobila, negde gde se vaši točkovi spajaju s ostatkom vozila. Vešanje modernog automobila sastoji se od opruga, amortizera, glave upravljača, spona, viljuški ili ramena, jabučastih zglobova tj. kugli, silen blokova i stabilizatora koji zajedno rade kako bi se prilagodili uslova na putu ili voznim površinama, a sve s ciljem smirivanja vožnje.
Ne postoji zadani tip vešanja za sve automobile, ili čak za većinu vozila. Tokom godina, stvoreno je i implementirano nekoliko različitih vrsta sistema vešanja. Vrste vešanja vozila mogu se podeliti u dve široke kategorije, a zatim u nekoliko potkategorija unutar te dve.

 

Zavisno vešanje


U potpuno zavisnom sistemu vešanja, svaki točak s obe strane osovine čvrsto je povezan s drugim. To znači da će bilo šta na jednom od točkova potencijalno, pa čak i verovatno, uticati i na drugi. Ovo je bila prva vrsta vešanja, a glavna prednost zavisnog vešanja je njegova nosivost. Danas su jedino mesto na kojem ćete naći zavisna vešanja u nekim autobusima, velikim kamionima ili drugim komercijalnim vozilima. Automobili i putnički kamioni gotovo svi imaju nezavisna vešanja različitih vrsta.

 

Nezavisno vešanje

Najbolja vrsta vešanja za automobil ili putnički kamion je nezavisno vešanje. Sa nezavisnim ogibljenjem, svaki točak automobila je nezavisno povezan sa ostatkom vozila. To znači da se bilo kakav udar koji se oseti u jednom točku vrši kroz sistem vešanja tog točka, a ostali točkovi ne utiču. Većina putničkih vozila ima nezavisno vešanje za prednje točkove, a mnoga danas imaju i nezavisno vešanje i za zadnje točkove. Postoji nekoliko vrsta nezavisnih ogibljenja, od kojih svaka rešava problem uslova na putu na malo drugačije načine.

 

MacPherson

MacPherson je vrsta nezavisnog ogibljenja koje koristi oprugu zavojnice postavljenu preko nosača, koja apsorbuje udarce ili nalete. MacPherson je jedan od najranijih tipova nezavisnog ogibljenja koja je u upotrebi i koristi se skoro 80 godina. Primarna prednost MacPherson-a je u tome što je on lagan, zahteva malo komponenti i ne zauzima puno prostora ispod automobila. MacPherson se često koristi za manja vozila.

 

Dvostruko ogibljenje (viljuška)

Dvostruko vešanje zgloba koristi par krakova u obliku zupčanika da bi povezalo točak sa karoserijom vozila, nudeći kontrolu duž dve osovine. U određenom smislu, ogibljenje sa dvostrukim kačenjem je slično MacPherson-u sa dodatnom tačkom veze. Ogibljenje sistema dvostrukog kačenja daje dodatni nivo kontrole i apsorpcije udara, a često se koristi za sportske automobile i druga vozila gde je potrebno osmisliti posebne metode da bi se postigla nesmetana i udobna vožnja.

 

Vešanje vazdušnih jastuka

Vešanje vazdušnih jastuka, takođe poznato kao vazdušno vešanje, koristi vazdušnu pumpu ili kompresor napajan električnom energijom ili motorom automobila kako bi naduvao gumene mehove (vazdušne jastuke) na svakom točku. Vazdušno vešanje zauzima mesto opruga u sistemu vešanja. Tradicionalno, vazdušno vešanje se uglavnom koristilo za teretna vozila i autobuse, ali poslednjih godina automobilske kompanije, uključujući Audi, Mercedes-Benz, BMW i niz drugih, počele su da koriste vešanje vazdušnih jastuka za mnoga svoja vozila.